De droom van Peter

Peter droomt over een mooie toekomst voor zijn winkel, maar heeft ook grote zorgen. Lees zijn verhaal en ontdek hoe verandering hem kan helpen. 

Peter is een gepassioneerde vakman. Hij weet wat zijn klanten willen en de meesten komen al jaren bij hem. Toch maakt Peter zich zorgen over de toekomst. 

 

Hij heeft concurrentie van ketens en webshops en Peter heeft moeite nieuwe klanten naar de winkel te krijgen. De omzet loopt langzaam terug, terwijl de kosten stijgen. 

Peter droomt ervan zijn zaak later succesvol over te kunnen dragen aan zijn dochter. Wij helpen Peter zijn droom te realiseren. 

De ongeduldige klant

Peter staat achter zijn toonbank en heeft een praatje met een klant, want daar komen ze voor. In zijn ooghoek ziet hij een wachtende meneer ongeduldig op zijn horloge kijken. Duidelijk iemand die haast heeft.

 

Zou het mogelijk zijn klanten zoals die man sneller te helpen, zodat ik tijd overhoud voor de klanten die uitgebreid advies willen? vraagt Peter zich af.

De bakfietsmoeder

Als het even rustig is fietst een hippe moeder met twee kleine kinderen op een bakfiets voorbij. Die doelgroep zie ik eigenlijk bijna nooit meer in mijn winkel, denkt Peter. Hoe zou dat komen?

De webshop die niet loopt

Peter checkt de bestellingen in zijn webshop. Hij ziet tot zijn teleurstelling dat alweer er geen bestellingen zijn. Waarom niet, online winkelen is toch in?

Het inrichten van de webshop met alle producten en foto’s heeft hem enorm veel tijd gekost.

Peter denkt aan de ongeduldige meneer en de moeder die voorbij fietste. De webshop zou echt wat voor hen zijn, maar waarom gebruiken ze hem niet?

De aanbieding

Misschien moet hij weer eens wat met Facebook doen. Niet zijn favoriete bezigheid en best lastig, want wat moet je er nou weer op zetten? Weer een aanbieding zoals laatst?

 

Het effect daarvan heeft hij nauwelijks gemerkt. Ja wel veel kijkers en likes, maar geen omzet. Behalve die dame die speciaal voor de aanbieding kwam, maar die is nooit meer terug geweest. 

Slimmer werken?

Peter maakt zijn personeelsplanning. Zaterdag is de drukste dag en Peter heeft dan extra mensen nodig, maar dan nog zijn er vaak rijen en lopen klanten soms weg. 

Peter vraagt zich af of hij klanten sneller en beter kan helpen door slimmer te werken. Misschien zelfs met minder medewerkers. Het zou handig zijn als Peter van tevoren weet wat klanten willen, zodat hij hun bestelling kan voorbereiden. 

 

De webshop zou daarbij kunnen helpen, maar ja die loopt niet. 

De hippe versmarkt

Na sluitingstijd loopt Peter langs de hippe versmarkt, een belevingswinkel met producten van lokale boeren mooi uitgestald in kratjes. Het loopt goed, ziet Peter jaloers. Het is duurder dan bij hem, terwijl hij eigenlijk hetzelfde levert.

 

Bij de ingang staat een click & collect-zuil. Wat zou dat zijn? Hij ziet de bakfietsmoeder met een ‘Fruit weekbox’. Peter krabt zich achter zijn oren en denkt: ik moet het anders gaan doen, maar hoe?

Wij zijn er om Peter te helpen, zodat zijn winkel weer kan groeien. 

Wij helpen!

Komt het verhaal van Peter je bekend voor en droom jij ook van een zonnige toekomst voor jouw verswinkel? Wij helpen je succesvol online verkopen!

 

Samen verkennen we wat jouw klanten willen en wat er nodig is om nieuwe klanten te krijgen. We helpen je veranderen en slimmer te werken, zodat je in de winkel én online beter inspeelt op de wensen van klanten. 

 

Ontdek hoe wij jou helpen veranderen in een succesvolle online ondernemer.

En Peter? Die onderneemt nog lang en gelukkig!

The Driving Force
J.N. Wagenaarweg 6
1422 AK Uithoorn
 
KvK: 30143249
BTW: NL809332723B01

Privacy Statement

 

© 2020 The Driving Force B.V. 

  • Onze Twitter pagina!
  • Onze LinkedIn pagina!
  • Onze Facebook pagina!